Συντάκτης:   Κωνσταντίνος Σμυρνιούδης   (ksmyr)

 

 

 

Ρεμπέτικο, Τάγκο, Μπλουζ, Φάντο, Φλαμέγκο Βίοι παράλληλοι!

tangorebetiko

Τι σχέση έχει το αργεντίνικο τάνγκο με το ρεμπέτικο; Θα μπορούσαν ποτέ να συνομιλήσουν μουσικά η Αθήνα και η Σμύρνη με το Μπουένος Άιρες; Υπάρχουν άλλα παρόμοια είδη όπου ο πόνος τραγουδιέται και χορεύεται; Περισσότερα…

Επιτάφιος

Η περιφορά του επιταφίου στα σοκάκια των χωριών είναι μια ξεχωριστή εμπειρία!

Επιτάφιος

 

 

Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ – ΕΓΚΩΜΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

 

 

Γνωρίστε τη Φίλη του Κηπουρού—την Πασχαλίτσα!!!

pasxalitsa2

 

 Για την πασχαλίτσα μας τραγουδά η χιλιάνικη μπάντα  Banda Conmoción σε τσιγγάνικους ρυθμούς!

ANIBAL CARMELO TROILO «PICHUCO»

Λίγα λόγια για τον μάγο του μπαντονεόν ANIBAL CARMELO TROILO γνωστό με το παρατσούκλι «PICHUCO»

Ο Aníbal Carmelo Troilo, ψευδώνυμο Pichuco (Buenos Aires, 11, Ιούλη 1914 – 18, Μάη, 1975), ήταν μπαντονεονίστας, συνθέτης και μαέστρος του Αργεντίνικου τάνγκο. Θεωρούνται, μαζί με τον Astor Piazzolla, οι σπουδαιότεροι μπαντονεονίστες της αργεντινής.

troilo

Περισσότερα…

Sunrise….

sunrise

Surprise, surprise
Couldn’t find it in your eyes
But I’m sure it’s written all over my face

 
Περισσότερα…

Χρώματα κι αρώματα στον Κάμπο!

χρώματα από τον κάμπο

Γεμάτος μυρωδιές από μανταρινιές, πορτοκαλιές και λεμονιές και πλημυρισμένος από χρώματα ο κάμπος της Χίου σε προκαλεί να τον εξερευνήσεις και να τον γευθείς!

 

Δειλινό

Δειλινό

 

«…..Κι όταν ένα παιδί κοιτάει μ’ έκσταση το δειλινό, είναι που αποθηκεύει θλίψεις για το μέλλον.»

Από το ποίημα Δειλινό
Τάσος Λειβαδίτης

 

Ιστορία του tango

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ TANGO

    Η Ιστορία του Tango είναι συναρπαστική και περίπλοκη. Είναι μία ιστορία συναισθημάτων και πολλών πολιτισμικών προσμίξεων. Το Tango είναι μια «θλιμμένη σκέψη που χορεύεται» σύμφωνα με τον μεγάλο ποιητή των Tangos Enrique Santos Discepolo.

tango1

TANGO : ανήκε στο περιθώριο και δέχτηκε την απαξίωση της «αστικής» κοινωνίας. Έχει την ίδια ευαισθησία, την ίδια νοσταλγία και την «πολύτιμη» αλήθεια των συναισθημάτων εκείνων που σε πλημμυρίζουν όταν το ακούς χωρίς καλά-καλά να μπορείς να καταλάβεις το γιατί. Υπάρχει εκείνη η καθαρότητα και η ορμή που έρχεται από τη θάλασσα σαν ώθηση βαθιά της ψυχής και του νου να ονειρευτεί, να αγκαλιάσει, να αγγίξει, να πονέσει χωρίς όρια και «πρέπει».

Το tango είχε την τύχη που του άξιζε. Ήταν το ίδιο το πάθος, ο έρωτας, η νοσταλγία για τα ήθη και το ρομαντισμό μιας εποχής περασμένης. Έδωσε κίνηση στα σώματα με αυστηρά διαχωρισμένους ρόλους και ενώ ο καβαλιέρος δείχνει τη σεξουαλική του επιθυμία μέσα από ένα μείγμα ευαισθησίας και επιθετικότητας και έχει τον έλεγχο των κινήσεων στην ντάμα, στην πραγματικότητα εκείνος αφήνεται και προσαρμόζεται στις δικές της κινήσεις και «αποφάσεις».

Πρέσβευε την ελευθερία και το βάθος των συναισθημάτωνπόνου, θλίψης, έρωτα… κι ως εκ τούτου καταδιώχτηκε για μια μακρά περίοδο, αυτής της πιο σκληρής χούντας της Αργεντινής. Ακόμα και οι μουσικοί αυτοεξορίστηκαν και κατέφυγαν κυρίως στη Γαλλία, στο Παρίσι, που για μια ακόμη φορά ο νόστος για την πατρίδα και ό,τι άφησαν εκεί, τους κάνει να παίζουν tango σαν ένα είδος «αντιπολίτευσης», περισσότερο ως μουσική και λιγότερο ως τραγούδι.

tango2

ΠΕΡΊΟΔΟΙ

 

Ι. ΓΕΝΕΣΗ ΤΟΥ TANGO – ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (1900-1915)

Η γένεση του Tango οριοθετείται περίπου στα 1880, στην περιοχή του Ριο Δε Λα Πλάτα, στο Μπουένος Αιρες. Η επικρατέστερη των απόψεων υποστηρίζει ότι το Tango είναι κράμα πολλών διαφορετικών ρυθμών, μεταξύ των οποίων ο ισπανοκουβανέζικος ρυθμός Habanera, η Milonga της αργεντινής υπαίθρου, ο νέγρικος χορός candombe και τα ανδαλουσιάνικα Tangos.

Περισσότερα…